سایت تفریحی سرگرمی

ساخت وبلاگ
۳۰۰۸۳۲

زیتون تقریبا از ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این گیاه از نواحی گرم و نیمه گرم می‌باشد و موطن اصلی آن را در سوریه و جنوب ترکیه می‌دانند و از این نقاط به سایر نواحی که دارای آب و هوای مدیترانه‌ای هستند برده شد و اکنون از دامنه‌های غربی هیمالیا در شرق تا سواحل اقیانوس اطلس در مغرب و در دو طرف دریای مدیترانه درخت زیتون کاشته می‌شود. علاوه بر نواحی نامبرده در آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی و استرالیا این محصول را نیز می‌کارند و مورد استفاده قرار می‌دهند.

میوه این گیاه، حاوی چربی بالایی (بین ۳۵- ۱۵ درصد) است با این وجود منبع خوبی از اسید اولئیک (اسیدهای چرب اشباع نشده امگا۹) و ویتامین E است.

تحقیقات به عمل آمده و تجربه در بین افرادی که با طب سوزنی آشنایی دارند نشان داده که این میوه ی پر خاصیت می تواند در زیبایی علاوه بر مصرف خوراکی به طور موضعی نیز بسیار موثر باشد.

برای شما که جهت رفع چین و چروک و خطوط پوست صورت خود تصمیم به تزریق بوتاکس کرده اید پیشنهاد ویژه ای داریم:

هسته ی چند عدد زیتون تازه را گرفته و آنها را بکوبید و خوب له کنید و روی خطوط قرار دهید( بین ابرو، دوطرف دهان و گاهی خطوط عمیق اطراف چشمها ) و مدت زمان پانزده تا بیست دقیقه به حالت خوابیده و آرام بمانید تا خوب جذب پوستتان شود.

می توانید زیتونهای بدون هسته را درشت نیز رنده کنید و روی خطوط بخوابانید.

این کار را هر روز یا یک روز در میان انجام دهید تا در عمیق تر نشدن چروکها و تا حدودی پر کردن خطوط به طور طبیعی به پوستتان کمک کرده باشید.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 179 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 22:20

۳۰۰۸۳۳

روش‌های مختلفی برای سفید شدن البسه وجود دارد حتی با استفاده از موادی که در خانه موجود است. آب‌لیمو سفیدکننده طبیعی است که می‌توانید برای تمیز کردن لکه دستمال‌ها، پارچه‌ها، لباس‌ها و حتی کف جوراب‌ها از آن استفاده کنید.

برای این منظور ظرفی بی‌استفاده را پر از آب کنید و چند برش از لیمو ترش‌های تازه را داخل آن بیندازید. بگذارید آب روی گاز به جوش آید سپس آن را خاموش کنید تا جوراب یا لباس سفید یکی دو ساعت خیس بخورد.

آب را عوض کرده، این بار ¼ پیمانه مایع ظرفشویی به آب گرم اضافه کنید. لباس یا پارچه سفید را نیم ساعت داخل آن خیس کنید و سپس طبق معمول بشورید.

برای سفیدتر شدن لباس‌ها، از روش قدیمی استفاده کرده، آن‌ها را در آفتاب پهن کنید تا نیازی به استفاده از سفیدکننده کلردار نداشته باشید.

نکات

• داشتن کمدی پر از لباس‌های سفید، نتیجه شستشو صحیح و آگاهی از تکنیک‌های شستشو است. لباس‌های سفید را با هم شسته، بهتر است از صابون استفاده نمایید.

• همیشه قبل از شستشو لباس با ماشین لباسشویی، ابتدا لکه آن را برطرف کنید.

• در صورت نبود لیمو تازه، از آبلیمو استفاده نمایید.

• در صورتی که می‌خواهید از سفیدکننده استفاده کنید، نوع ملایم آن که مخصوص تمام پارچه‌ها باشد را تهیه کنید.

• استفاده بیش از حد از سفیدکننده‌های آماده، باعث زرد یا خاکستری شدن لباس‌های سفید و آسیب به بافت پارچهمی‌شود.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 148 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 22:20

جشن پودر رنگ دانشجویان دانشگاه رابیندرا بهاراتی در کلکته هند

جشن پودر رنگ دانشجویان دانشگاه رابیندرا بهاراتی در کلکته هند

شادمانی هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از برنده شدن در انتخابات مقدماتی در ۳ ایالت – پالم بیچ فلوریدا

شادمانی هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از برنده شدن در انتخابات مقدماتی در 3 ایالت – پالم بیچ فلوریدا

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در مراسم استقبال از محمد ششم پادشاه مراکش در کرملین

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در مراسم استقبال از محمد ششم پادشاه مراکش در کرملین

قاتل معروف نروژی به دلبیل اعتراض به شرایط نقض حقوق او در زندان به دادگاه شکایت کرده است و در جلسه دادگاهش در حال احترام به شیوه نازی هاست

قاتل معروف نروژی به دلبیل اعتراض به شرایط نقض حقوق او در زندان به دادگاه شکایت کرده است و در جلسه دادگاهش در حال احترام به شیوه نازی هاست

صحنه انفجار یک خودرو در برلین آلمان. پلیس برلین اعلام کرده است این حادثه در اثر درگیری بین گروه های تبهکار قاچاق مواد مخدر بوده است

صحنه انفجار یک خودرو در برلین آلمان. پلیس برلین اعلام کرده است این حادثه در اثر درگیری بین گروه های تبهکار قاچاق مواد مخدر بوده است

مجسمه اره ماهی در شهر چونگینگ چین

روبات گارسون در رستورانی در شنیانگ چین

روبات گارسون در رستورانی در شنیانگ چین

استقبال از سربازان روسی بازگشته از جبهه سوریه در یک پایگاه نظامی در این کشور

استقبال از سربازان روسی بازگشته از جبهه سوریه در یک پایگاه نظامی در این کشور

مسابقات اسب سواری در انگلیس

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 171 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 22:20

تره ‌فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان

اگر رژیم لاغری گرفته اید و می خواهید بدنتان از سموم خالی شود می توانید به تره فرنگی اعتماد کنید. طعم تره فرنگی در مقایسه با سیر دلچسب تر بوده و قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارد. شاید ندانید که از دوره ی باستان این سبزی را یار سلامتی می دانند و به خصوص برای سلامتی خانم ها توصیه می کنند. در متون قدیمی باقی مانده از یونانی ها و رومی ها آمده است که تره فرنگی باعث افزایش قدرت باروری خانم ها شده، قلب را محافظت کرده و با خستگی و اضطراب مقابله می کند. در این مطلب بیشتر در خصوص این سبزی مفید صحبت خواهیم کرد. لطفاً با ما همراه باشید.

تره فرنگی منبع خوب مواد مغذی

تره فرنگی حاوی آنتی اکسیدان ها به ویژه فلاوونوئیدها است که با التهاب های بدن مقابله کرده و خطرات و آسیب های رادیکال های آزاد را خنثی می کند. باید بدانید که تره فرنگی حاوی میزان چشمگیری ویتامین C و ویتامین A هست که این دو ترکیب برای از بین بردن سموم بدن، مقابله با التهاب ها و آلکانیزه کردن بدن لازم و ضروری هستند.

تره فرنگی کم کالری است

تره فرنگی رفیق بی ادعای افرادی است که می خواهند وزن کم کنند. هر ۱۰۰ گرم از این سبزی پرخاصیت فقط ۶۱ کالری وارد بدن می کند.

تره فرنگی سرشار از فیبر است

تره فرنگی یکی از منابع فیبرهای محلول و غیره محلول در آب است. اگر به طور مرتب از این سبزی مصرف کنید می توانید با اختلالات و مشکلات مزمن روده ای مانند یبوست خداحافظی کنید.

تره فرنگی منبع ویتامین و مواد معدنی

تره فرنگی منبع انواع ویتامین ها و مواد معدنی مانند زینک، آهن، پتاسیم و منیزیم است که برای سلامتی لازم و ضروری هستند. اگر به دنبال جذب اسید فولیک بیشتر هستید نیز می توانید به این سبزی اعتماد کنید.

تره فرنگی یک آنتی بیوتیک طبیعی

تره فرنگی به اندازه ی سیر آلیسین ندارد اما این سبزی نیز یک آنتی بیوتیک طبیعی محسوب می شود. نتایج برخی پژوهش ها نشان می دهند که آلیسین موجود در سیر و تره فرنگی می تواند باعث کاهش کلسترول بد خون در رگ ها شود. چون این ترکیب با آنزیم های آسیب رسانی که باعث تجمع چربی در کبد می شوند مقابله می کند.

تره فرنگی دوست قلب شما

در انتهای مطلب یک نوشیدنی دارویی تهیه شده از تره فرنگی یادتان می دهیم که برای سلامت قلب و عروقتان فوق العاده است. مصرف منظم این سبزی باعث آزاد شدن اکسید نیتریک در بافت رگ های خونی می شود. این تأثیر باعث می شود که خون بهتر در رگ ها جریان داشته باشد و از تشکیل لخته های خونی جلوگیری شود.

تره فرنگی برای پاکسازی بدن

تره فرنگی از میزان زیادی آب تشکیل شده است. بنابراین دیورتیک است. یعنی حجم ادرار را افزایش داده و باعث دفع توکسین ها یا همان سموم از بدن می شود. این قدرت دفع کنندگی یکی از مهمترین و شناخته شده ترین خواص تره فرنگی است.

تهیه ی معجونی از تره فرنگی:

مواد لازم

تره فرنگی ۳ عدد
آب ۱ لیتر
آب لیموترش ۱ عدد

روش تهیه:

در بسیاری از موارد می توان برخی مشکلات بدن را با مواد غذایی رفع کرد. برای اینکه بتوانید از یک سبزی بی ادعا یک داروی سم زدا و لاغرکننده تهیه کنید به سه عدد تره فرنگی نسبتاً بزرگ نیاز دارید. ترکیب این سبزی با آب لیموترش بدن را به خوبی تمیز و پاکسازی می کند. قبل از هر چیزی یک لیتر آب داغ کنید. تره فرنگی ها را به خوبی پاک کرده و بشویید و خرد کنید. زمانی که آب به جوش آمد تره فرنگی های خرد شده را به آن اضافه کرده و اجازه دهید بپزند. زمانی که تره فرنگی ها نرم و پخته شد، آن را آب کش کرده و آب آن را داخل یک شیشه بریزید. سپس آب یک عدد لیموترش را گرفته و به آن اضافه کنید. توصیه می کنیم تره فرنگی های پخته شده را دور نریزید و از آن ها سوپ خوشمزه ای تهیه کنید.

روش مصرف نوشیدنی تره فرنگی

اگر رژیم لاغری گرفته اید یا قصد دارید بدنتان را از شر سموم خلاص کنید صبح هنگام بلافاصله بعد از بیداری یک فنجان از آب تره فرنگی و لیموترش را میل کنید. بهتر است نوشیدنی تان ولرم باشد. در این صورت متابولیسم بدنتان فعال می شود و خواص آن بیشتر نصیبتان می شود. توصیه می کنیم دومین فنجان از نوشیدنی تره فرنگی تان را حدود یک ربع قبل از صبحانه میل کنید. یک فنجان دیگر بعد از ظهر و آخرین فنجان را حدود یک ربع قبل از شام بنوشید.

شما می توانید این دوره ی درمانی را به مدت ۱۵ روز متوالی ادامه دهید. در کنار این نوشیدنی حتماً رژیم غذایی کم چربی داشته باشید و ورزش کنید. در این صورت زودتر به هدفتان نزدیک می شود و سلامت عمومی تان در مدت زمان کوتاهی به میزان زیادی افزایش پیدا می کند.

توجه

توجه داشته باشید اگر خودتان را مستعد سنگ کلیه می دانید و یا می خواهید از بروز آن پیشگیری کنید و مجبور هستید اگزالات ها را محدود کنند زیاد از تره فرنگی استفاده نکنید. این روش درمانی مناسب شما نخواهد بود.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 133 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 20:59

عصر دیروز انفجار در یکی از پاساژ‌های بازار تهران سبب مصدومیت تعدادی از شهروندان شد. این انفجار امروز چهارشنبه(۲۶ اسفند ماه) در پاساژ سه طبقه طلا در بازار تهران رخ داد و گزارش‌های اولیه حاکی از مصدومیت تنی چند از شهروندان است.به گزارش سپیدهبه نقل از ایسنا، شمار مجروحان تاکنون(ساعت ۱۹:۳۰) ۳۹ تن اعلام شده که ‌۲۴ نفر به بیمارستان سینا و ۸ تن به بیمارستان لقمان منتقل شده و ۷ نفر نیز به صورت سرپایی در بیمارستان سیدالشهدا تحت درمان قرار گرفتند. حال برخی از مجروحان وخیم اعلام شده است. علت احتمالی حادثه انفجار کپسول یا پمپ هوا در کارگاه طلاسازی اعلام شده اما این موضوع همچنان در دست بررسی است.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 161 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 20:59

هر ساله جشنواره های بسیار زیادی به مناسبت های خاص در اقصی نقاط جهان برگزار می‌شود که برخی از آنها ریشه در آئین سنتی و تاریخی داشته و آغاز آن به سال‌ها قبل باز می‌گردد و بعضی دیگر در سال‌های اخیر و بیشتر برای جذب توریست در منطقه‌ ویژه گردشگردی انجام می‌شود. برخی از این جشنواره‌ها برای تفریح و شادی است و آرامش روحی و جسمی را برای افراد به همراه دارد اما برخی دیگر هیجان‌های کاذب و پرخطر است که باعث مصدومیت و یا حتی مرگ شرکت کنندگان می‌شود. ۲۵ جشنواره جالبی و عجیبی که سراسر دنیا برگزار می‌شود را در زیر مشاهده می‌کنید:جشنواره فانوس (lante festival) – تایلند
جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

جشن فانوس، در تایلند با دو شیوه برگزار می‌شود. در برخی از شهرها مردم فانوس‌هایی را به آب می‌اندازند تا برای آنها خوبی و خوش شانسی را به همراه بیاورد. در شهر چیانگ مای اما مردم این جشن را به گونه دیگری برگزار می‌کنند. آنها فانوس‌های خود را به هوا می‌فرستند. این جشن در این شهر «یی پنگ» نام دارد. جشن یی پنگ در پایان ماه کاملِ دوازدهمین ماه در تقویم سال قمری تایلندی (ماه دوم تقویم لانا) برگزار می‌شود. در این جشن مردم خانه‌ها و کل شهر را تزئین می کنند و در خیابان‌ها برنامه‌های تفریحی و رژه گروه‌های هنری انجام می‌شود. در جشن فانوس افراد حق ندارند هر جا که دلشان خواست، فانوس را در هوا رها کنند و باید ساعت ۶ عصر و در محل مشخص به هوا فرستاده شوند. همچنین باید آرزوهای خود
 را قبل از به هوا فرستادن فانوس روی آن بنویسند.

جشنواره پرواز بالن (Inteational Balloon Fiesta) – آمریکا

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

شهر البوکرکی در ایالت نیومکزیکو، در اوایل ماه اکتبر هر سال میزبان یک رویداد جالب به نام جشنواره بالون فیستا است. در این برنامه بیش از ۵۰۰ بالن که با رنگ‌ها و اشکال مختلف آماده شده‌اند، به پرواز در می‌آیند. این رویداد بزرگترین جشنواره بالون هوای گرم در جهان است. جالب است بدانید این جشنواره از سال ۱۹۷۲ و به مناسب ۵۰ سالگی رادیویی محلی آغاز به کار کرد.

جشنواره آب‌پاشی (Songkran) – تایلند

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

بزرگترین مبارزه با تفنگ آب‌پاش، در روزهای ۱۳ تا ۱۵ آوریل هر سال در شهرهای مختلف کشور تایلند برگزار می‌شود. آب پاشیدن روی مردم تنها محدود به تفنگ‌های آب‌پاش نمی‌شود زیرا مردم با سطل و یا حتی فیل، سعی در خیس کردن دیگران در این روز می‌کنند.

جشنواره پرتاب ماهی (Tuna Toss) – استرالیا

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

برای معروف شدن صنعت تن ماهی در یکی از شهرهای بندری استرالیا به نام توناراما، در کنار برنامه‌های تفریحی و بازارهای محلی، از سال ۱۹۷۹ جشنواره پرتاب ماهی (بازی شیر یا خط ماهی تن) برگزار شد. این جشنواره که هر سال و در روزهای تعطیل ماه ژانویه در این کشور برگزار می‌شود، امروز به یک مسابقه جهانی پرتاب ماهی تن تبدیل شده و قهرمانان مطرح دنیا در این رقابت شرکت می‌کنند.

جشنواره چراغ‌ها (light festival) – فرانسه

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

جشنواره چراغ (جشن برادران لومیر) هرساله در دسامبر در شهر لیون فرانسه برگزار می‌شود. در این سنت منحصر به فرد بر تمام دیوارهای مهم شهر و حتی خانه‌ها، با لامپ‌های رنگی اشکال زیبایی ساخته می‌شود که شب هنگام به آثاری بسیار دیدنی مبدل می‌شود. دو نقطه اصلی این برنامه معمولا کلیسای فورویره و محله دس‌تراکس است. ریشه‌های تاریخ این جشنواره به سال ۱۶۴۳ بر‌می‌گردد، زمانیکه مردم این شهر دچار بیماری طاعون شدند و پس از برطرف شدن این بیماری، هرسال با شمع، مقابل کلیسای شهر و برای احترام به حضرت مریم، مادر حضرت مسیح (ع) حاضر می‌شدند.

جشنواره پرتاب گوجه (La Tomatina) – اسپانیاا

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

در آخرین چهارشنبه ماه آگوست هر سال، مراسمی پرتاب گوجه در شهر والنسیا اسپانیا برگزار می‌شود که هرچند امروز به سرگرمی و تفریحی بزرگ تبدیل شده اما در ۲۹ اوت سال ۱۹۴۵ عده‌ای از مردم شهر در مبارزه‌ای خیابانی از گوجه استفاده کردند.

جشنواره گل و لای (Boryeong Mud) – کره‌جنوبی

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

شهر بوریونگ کره‌جنوبی در هفته دوم ماه جولای میزبان جشنواره‌ای است که مردم در منطقه ساحلی دائه‌چئون دور هم جمع شده و در گل و لای غنی شده از سوی یک شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی، به تفریح می‌پردازند. این جشنواره از سال ۱۹۹۸ تا به امروز بازدید کنندگان بسیاری را به این کشور آسیایی شرقی کشیده است.

جشنواره پرش از روی کودک (El Colacho) – پرو

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

یک جشنواره آئینی هر ساله در اوایل ماه ژوئن در کشور پرو برگزار می‌شود که قدمت آن به سال ۱۶۲۰ میلادی باز می‌گردد. در این مراسم سنتی و کاتولیک کورپس کریستی، افراد معتقد هستند پریدن از روی نوزادان موجب سلب گناهان و بیماری و دور شدن شیطان از جسم آنها می‌شود، به همین خاطر چند کودک زیر ۱۲ ماه را روی تشک قرار داده، تشک‌هایی که بصورت صف پشت سر هم قرار می‌گیرند و افراد با لباس‌های زرد رنگ مخصوص از روی آنها می‌پرند.

جشنواره شب تربچه (Night of the Radishes) – مکزیک

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

از سال ۱۸۷۹ رقابتی رسمی در شهرستان اوآخاکا مکزیک آغاز شد که مردم با تربچه اشکال خاصی را می‌ساختند و آن را در بازارهای محلی عرضه می‌کردند. این مسابقه در روز ۲۳ دسامبر هر سال برگزار می‌شود و به برنده‌های آن جوایز نفیسی اهدا می‌شود؛ اتفاقی که باعث افزایش سفر توریست‌ها به این شهر و رونق اقتصادی آن شده است.

حتما بخوانید  هندوانه ۱۸ میلیون تومانی + عکس

جشنواره پذیرایی از میمون (The Monkey Buffet) – تایلند

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

شهر لوپبوری تایلند در ۲۵ نوامبر هر سال میزبان یک جشنواره عجیب است. در سال ۱۹۸۹ با حمایت سازمان گردشگری این کشور آسیایی، شرایط ویژه‌ای برای تغذیه میمون‌ها فراهم شد. بر این اساس، هر سال در کنار معبد «Prang Sam Yot» بیش از ۴ هزار کیلو میوه برای تغذیه میمون‌ها در محل‌هایی خاص تعبیه می‌شود تا آنها به آرامی مشغول خوردن شوند. اتفاقی که طبق نظر مردم محلی، باعث جذب گردش بیشتر به این شهر شده است.

جشنواره ماهیگیری (Argungu Fishing) – نیجریه

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

جشنواره‌ای عجیب در شهر آرگونگو در کشور نیجریه که از سال ۱۹۳۴ شروع شده است. ماهیگیران در فاصله رودخانه‌های ماتانفادا، مالا و گامی، با دست و یک تور ویژه اقدام به ماهیگیری می‌کنند که در نهایت فردی که بزرگترین ماهی را صید کند، برنده این رقابت می‌شود. البته این جشنواره که باعث حضور توریست‌های بسیار در این شهر شده، از سال ۲۰۰۶ به خاطر پائین آمدن سطح آب و مشکلات امنیتی لغو شده است.

جشنواره دویدن مقابل گله (The Running of the Bulls) – اسپانیا

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

یکی از جشنواره‌های پرحادثه در شهر پامپلونا اسپانیا برگزار می‌شود که جوانان مقابل یک گروه کوچک از گاو که معمولا شش گاو نر هستند، شروع به دویدن می‌کنند تا به نوعی توانایی و قدرت خود را به رخ بکشند. به اعتقاد اسپانیایی‌ها منشا این جشنواره به اوایل قرن ۱۴ باز می‌گردد که گاوhttp://3pide.ir/ها برای فروش به سطح شهر آورده می‌شدند. این جشنواره که هر سال با مصدومیت و گاه مرگ شرکت کنندگان همراه است، امروز در برخی شهرهای پرتغال، فرانسه و مکزیک هم برگزار می‌شود.

جشنواره فرش گلی (Buing Man) – ایتالیا

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

در هفته دوم می هر سال فستیوال فرش گل اینفیوراتا در نزدیکی رم ایتالیا در شهر گانزانو برپا می‌شود که توریست‌ها و بازدیدکننده‌های زیادی را به خود جلب می‌کند. این جشنواره از سال ۱۷۷۸ در این مکان برگزار شده و در آن هنرمندان بسیاری نقاشی‌ها و آثار خود را در خیابان‌ها به نمایش می‌گذارند.

جشنواره غلط زدن پنیر (Cheese Rolling) – انگلستان

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

یکی دیگر از عجیب و خطرناک‌ترین جشنواره‌های دنیا در تپه کوپر در نزدیکی گلاستر انگلستان برگزار می‌شود. در این جشن از بالای تپه‌ای تقریبا گلی و چند صد متری، تکه پنیری به پایین هل داده شده و شرکت کنندگان برای دنبال آن می‌دوند. برخی از آنها به زمین خورده و یا در لای گل و لای می‌مانند و دست و پای‌شان در این جشنواره قل دادن یا غلط زدن پنیر می‌شکند و برنده نهایی این پنیر گرانقیمت، کسی است که از زودتر از رقبا، از خط پایان عبور کند.

جشنواره هندوانه (Chinchilla Melon) – استرالیا

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

شهر چین‌چیلا استرالیا اواخر ماه فوریه هر سال میزبان یکی از بزرگترین جشنواره‌های غذایی دنیاست که در آن مردم نه تنها به سمت یک دیگر هندوانه پرتاب می‌کنند بلکه کارهایی از جمله اسکی روی هندوانه می‌پردازند. این فستیوال هر ساله در اواخر ماه فوریه برگزار می‌شود.

جشنواره مرد سوزان (Buing Man) – آمریکا

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

این جشنواره سالانه روز دوشنبه پیش از تعطیلات روز کارگر آمریکا (نخستین دوشنبه ماه سپتامبر) در بیابان «بلک راک» در ایالت نوادا بر‌گزار می‌شود. این جشن به این خاطر «مرد سوزان» نامیده شده که هر بار اختتامیه آن با سوزاندن یک مرد حصیری بزرگ یا سازه‌های مشابه همراه است. این جشنواره بعد از اینکه لری هاروی در سال ۱۹۸۶ با چند دوست خود در سان‌فرانسیسکو یک آدمک چوبی ۲.۷ متری و یک سگ چوبی کوچک‌تر را آتش زد، بصورت رسمی آغاز شد که در جریان برگزاری آن دادوستد مالی ممنوع بوده و مبادلات بصورت پایاپای انجام می‌شود. اجراهای موسیقی، نمایش لباس‌های عجیب و غریب و آتش بازی از جمله برنامه‌های جانبی این مراسم است.

جشنواره بازل (Caival of Basel) – سوئیس

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

کارناوال یا جشن شهر بازل، بزرگ‌ترین جشن در کشور سوئیس محسوب می‌شود که هر ساله بین ماه‌های مارس و فوریه در بازل برپا می‌شود. در این کارناوال مردم لباس های عجیب و غریب به تن می کنند و به خیابان ها می آیند. این جشن تا نیمه شب نیز ادامه دارد. کارناوال بازل یا «فاسناخت» ساعت ۴ صبح روز دوشنبه بعد از چهارشنبه خاکستری، شروع می‌شود و بعد از ۷۲ ساعت یعنی ساعت ۴ صبح پنجشنبه به پایان می‌رسد.

جشنواره رنگ‌ها (Holi Festival) – هند

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

جشن هولی از اعیاد رسمی مردم هندوستان بوده که جشنواره‌ای ملی و مذهبی بهاره بوده و به جشنواره رنگ‌ها نیز معروف است. این جشن در روز ماه مارس و آخرین روز زمستان برگزار می‌شود که همه مردم هندوستان در این روز تعطیل هستند. در این جشن دو روزه، اهالی هر منطقه با پاشیدن آب و رنگدانه‌های مخصوص به سوی یکدیگر و نیز اجرای موسیقی و رقص، به شادی می‌پردازند. در این آئین، همه افراد اعم از زن و مرد و پیر و جوان شرکت می‌کنند و باور دارند که با فرارسیدن بهار، بار دیگر روشنایی بر تاریکی و خوبی بر بدی پیروز شده‌است.

جشنواره پرتقال (Battle of the Oranges) – ایتالیا

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

یکی دیگر از جشن‌های بزرگ غذایی در شهرستان ایوریا در شمال ایتالیا برگزار می‌شود که در این جشن مردم در دو گروه مختلف، با پرتقال‌ به یکدیگر حمله می‌کنند. این مسابقه به عنوان بزرگترین جنگ خوراکی در ایتالیا شناخته می‌شود. این جشنواره ریشه مبهمی دارد اما عده‌ای معتقدند مردم در قرن سیزدهم و برای مقابله با پادشان ستمگر، از این روش استفاده می‌کردند.

حتما بخوانید  آداب و رسوم چهارشنبه‎سوری شهرهای ایران

جشنواره نور (Diwali) – هند

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

دیوالی از جمله جشن‌های قدیمی هندوان که به مدت پنج روز در سراسر این کشور آسیایی برگزار می‌شود. نام دیوالی، تحریف شده واژه دیپاوالی (Deepavali) – دیپا به معنی نور و آوالی به معنای ردیف و صف – و در کل به معنای صفی از نور است. طی روزهای قبل از جشن، تمام خانه‌ها پاکیزه و مرتب شده و پنجره‌ها برای خوشامدگویی به لاکشمی (Lakshmi)، الهه توانگری و کامیابی گشوده می‌شوند، همچنین از فقیرانه‌ترین کلبه‌ها تا اشرافی‌ترین کاخ‌ها، با نور نارنجی رنگ فانوس‌هایی به نام دیا (Diya) برای تبریک و سلام به لاکشمی روشن می‌شوند. فانوس یا دیپ (Deep)، نشانه دانش است و افروختن چراغ دانش در بین مردم به معنای درک فلسفه هر روز خاص از این جشنواره و به عمل درآوردن این فلسفه، در زندگی روزمره‌است.

جشنواره مجسمه برف (Sapporo Snow) – ژاپن

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

این جشنواره ماه فوریه در شهر ساپورو ژاپن برگزار می‌شود که بیش از هفت روز طول می‌کشد. این مراسم در پارک‌های اودوری، سوسکینو و اتسودومه برگزار می‌شد که نخستین مرتبه در سال ۱۹۷۴ و با برگزاری مسابقه بین‌المللی مجسمه سازی با برف در پارک اودوری آغاز شد. موضوع مجسمه‌ها متفاوت است و اغلب ویژگی‌های یک رویداد، ساختمان‌های معروف و یا فرد خاص توسط مجسمه‌سازان طراحی و در بازدید توریست‌ها قرار می‌گیرد.

جشنواره کف صابون (Foam Festival) – اسکاتلند

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

این یک جشن کاملا دانشجویی در اسکاتلند است که به مناسبت ورود دانشجویان جدید به یکی از دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. در این مراسم که برگزاری آن از سال‌ها پیش از سوی مدیران دانشگاه تصویب شده است، به صورت و بدن دانشجویان جدید کف صابون ریخته می‌شود. در سال‌های گذشته این جشن با آرد و سفیده تخم‌مرغ برگزار می‌شد، اما از آنجا‌ که در نتیجه پرتاب آرد و سفیده تخم‌مرغ ساختمان‌ها به تدریج آسیب می‌دیدند، چند سالی است که برای برگزاری این جشن از نوعی کف صابون مخصوص استفاده می‌شود.

جشنواره ریو (Rio Caival) – برزیل

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

ریودو ژانیرو برزیل میزبان بزرگ‌ترین کارناوال جهان است. در این جشن که در ماه‌های فوریه و مارس هر سال برگزار می‌شود، مردم با لباس‌های سنتی برزیل که بسیار زیبا و رنگارنگ هستند، به خیابان‌ها می‌آیند و به شادی می‌پردازند. این جشنواره، جشنواره شادی یا همان کارناوال شادی نیز نامیده می‌شود.

جشنواره مرکبات (Lemon- citrus) – فرانسه

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

جشنواره سالانه مرکبات روز سیزدهم فوریه هر سال از روز ۱۳ فوریه و به مدت ۳ هفته در شهر موناکو در فرانسه برگزار می‌شود. در این جشنواره مجسمه‌های غولپیکری که با استفاده از انواع مرکبات مانند پرتقال، لیمو و نارنگی به وزن تقریبی ۱۵۰ تن ساخته شده که در بین مردم رژه می روند. این جشنواره که عمری ۸ ساله دارد، باعث جذب هزاران توریست به این منطقه جهت تماشای این مجسمه‌های خوشبو و زیبا می‌شود.

جشنواره فانوس رنگی (Lemon- citrus) – چین

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

جشن فانوس، جشن سنتی در چین است که در روز پانزدهم نخستین ماه سال قمری در گا‌هشمار چینی برگزار می‌شود؛ این جشن نمایانگر پایان‌سال نوی چینی است، و آماده‌سازی برای آن از روز دهم سال نو آغاز می‌شود. در این روز چینی ها ردیف‌هایی از شمع را در جلوی خانه‌هایشان روشن می‌کنند و هنگام شب، فانوس در دست، مسیر می‌پیمایند. در گذشته، فانوس‌ها ساده بودند و تنها امپراتوران و اشراف، فانوس‌های آراسته و بزرگ داشتند؛ در سال‌های اخیر، فانوس‌ها با طرح‌های جدید و متنوع تزیین می‌شوند؛ مثلا فانوس‌هایی به شکل جانوران مرسوم است. ریشه این جشن به امپراتوری هان و بیش از ۲۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد.

جشنواره شکوفه‌های گیلاس (Hanami) – ژاپن

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

هانامی یا جشن شکوفه‌های گیلاس یکی از مراسم رایج در کشور ژاپن است. هانامی در هنگام بازشدن شکوفه‌ها و به صورت جمع شدن دور هم و گستردن سفره زیر درختان ساکورا برگزار می‌شود. هانامی اولین بار در دوره نارا بین سال‌های ۷۱۰ تا ۷۹۴ میلادی در بین اشراف مرسوم شده‌است. در ابتدا دیدن شکوفه‌های آلو مرسوم بوده اما در دوره هِی‌آن (سال‌های ۷۹۴ تا ۱۱۸۵ میلادی) شکوفه‌های گیلاس جایگزین شکوفه‌های آلو شد. از دوره ادو هانامی در بین عموم مردم رایج شد و امپراتور توکوگاوا یوشیمونه جهت تشویق مردم و ترویج بیشتر هانامی، دستور کاشت گسترده درختان گیلاس را در سراسر کشور صادر کرد. پارک‌های شینجوکو گیوئن، اوئنو، سومیدا، اینوکاشیرا و کوگانه‌ای محل اصلی برگزاری این فستیوال هستند.

جشنواره‌های جالب دیگر در دنیا

جالب‌ترین جشنواره‌های دنیا + تصاویر

از دیگر فستیوال‌های بزرگ دنیا، جشن ساخت «برج‌های انسانی» در اسپانیا، کارناوال «ویارجیو» در ایتالیا، جشنواره «بشقاب پرنده» در روز ۴ ژوئیه در شهر رازول نیومکزیکو، جشنواره «دوشنبه تمیز» در یونان، جشنواره چهار روزه «سنت پاتریک» در ایرلند، جشنواره یک هفته‌ای «گوله برف» در اتریش، جشن «ماه کامل» در تایلند، جشن «هنر» در پرتغال، جشن «فانوس شناور» در هاوایی، جشن «اول اکتبر» در آلمان، جشنواره بالون در نیومکزیکو، جشنواره «جنگ بالشی» که در کشورهای بسیاری انجام می‌شود و … که بیشتر آنها باعث جذب توریست به این کشورها و محل برگزاری جشنواره‌ها می‌شود.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 137 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 20:59

فال

برای آگاهی از اتفاقات پیش روی خود و برنامه ریزی بهتر برای برای یک روز خود با فال های روزانه سپیده همراه باشید :

فال روزانه متولدین فروردین

احساس می کنید که عرصه بهتان تنگ شده و بی صبری می تواند شما را وادارد تا دست به هر کاری بزنید. امروز، بی شخصیتی شما باعث می شود که به دردسر بیافتید. یادتان باشد که حرفهای شما گرچه عمدی نباشند باعث سرخوردگی شما یا تشویق دیگران برای انجام کردارهای بزرگتر می شود.

فال روزانه متولدین اردیبهشت

شما در سابق افکاری داشتید که ممکن بود شما را به خطر بیندازد اما اکنون و در حال حاضر از این افکار رهایی پیدا کرده اید. شما به سادگی نگران و غصه دار می‌شوید، بهتر است روی این جنبه روحی تان کار کنید زیرا اگر به همین روند ادامه دهید به مرور زمان دچار افسردگی می‌شوید. بر عکس شما انسان خوش شانسی هستید فقط شما شانس‌های خود را به راحتی از دست می‌دهید و حواس تان به اتفاقاتی که می‌افتند نمی‌باشد.

فال روزانه متولدین خرداد

احساسات شما اکنون شدن یافته و هر چه بیشتر شما تلاش کنید تا آنها را کنترل کنید کمتر می‌توانید آنها را تحت اختیار خود درآورید. به جای تلاش برای سرکوب کردن تغییرات خلقی تان فقط سعی کنید با این جریان پیش بروید. هر آنچه که در آن لحظه احساس میکنید به زبان آورید. به یاد داشته باشید امروز نیازی به واکنش نشان دادن در برابر هر چیزی ندارید. همچنانکه واکنش‌های شدید شما در اواخر هفته تعدیل می‌شوند شما درباره آنچه که بدرستی احساس می‌کنید آگاه‌تر می‌شوید.

فال روزانه متولدین تیر

شما امروز خیلی پرانرژی نیستید، برای اینکه زیاد مورد توجه واقع نشده‌اید. اما احتمالاً موفقیتهای مهمی ‌کسب خواهید کرد. شما اکنون واقعاً آنقدر توانایی دارید که بدانید دقیقاً چه حرفهایی می‌خواهید بزنید و حتی این‌گونه به نظر می‌رسد که شما توانایی خواندن فکر دیگران را هم دارید. ذهن شما قابلیت‌های خیلی بالایی دارد و بنابراین زود قضاوت کرده و عجولانه تصمیم‌گیری می‌کنید و به نظر می‌رسد که اطلاعات زیادی دارید.

فال روزانه متولدین مرداد

ممکن است بعضی اوقات درباره زمان بندی که برای روز خود دارید مراقب و هوشیار باشید اما بهر حال ممکن است بخواهید این شلوغی و آشفتگی را به پایان برسانید. اگر زمانی احساس کردید که نیاز دارید کمی‌خلوت کنید و تنها باشید کار دلخواه خود را انجام دهید. مراقبت از روح و روان خود بسیار مهمتر از انجام وظایف اجتماعی است. اگر از خودتان مراقبت نکنید دیگر چیزی ندارید که به دیگری پیشکش کنید. پس مراقب خودتان باشید!

فال روزانه متولدین شهریور

زمانیکه احساس می‌کنید چسبیدن به واقعیت باعث می‌شود شما به اشتباه بیفتید احساس ناخوشایندی را تجربه می‌کنید. ممکن است وسوسه کننده باشد که یک کنترل ضروری بر دنیای بیرونی خود داشته باشید و در عین حال برنامه‌های ذهنی خود را رها می‌کنید. ممکن است راحت نباشد اما شما باید یاد بگیرید که همیشه نیاز ندارید که نمایش اجرا کنید. غلبه کردن بر ترس از شکست می‌تواند به شما کمک کند که به دیگران اجازه دهید تا در موفقیت‌های اخیر با شما سهیم باشند.

فال روزانه متولدین مهر

احتمالا امروز دوستان تان به سختی باور می‌کنند که شما واقعا احساس خوبی دارید. آنها فکر می‌کنند در پشت این خنده‌های ظاهری شما چیزی در تاریکی کمین کرده است. خوشبختانه آنها ممکن است اشتباه کنند. با این وجود موضوعات عمیق و درونی به سطح می‌آیند و سرانجام احساس خودارزشی شما را تخمین می‌زند. درباره اینکه دیگری درباره شما چه فکری می‌کند نگران نباشید؛‌ فقط خودتان باشید.

فال روزانه متولدین آبان

شما چند روزی است که به مشکل پیچیده‌ای برخورده‌اید و ظاهرا هم تا امروز راه حل ساده‌ای به ذهتان نرسیده است. شما حتی اگر از نظر زمان و یا مکان از خانه و خانواده تان دور باشید، اما هنوز هم از یک مشکل قدیمی خانوادگی اذیت می‌شوید. اما حالا هیچ چیزی به طور کامل این مشکل را حل نمی‌کند و هرقدر که بیشتر به خودتان فشار بیاورید اوضاع پیچیده تر می‌شود. پس به زور سعی نکنید کاری را انجام ندهید وگرنه واقعا مایوس خواهید شد.

فال روزانه متولدین آذر

همه چیز در حال بهتر شدن است، اما یک نگرانی وجود دارد که به راحتی و به طور معجزه آسا ناپدید نخواهد شد. اما حتی با شاد بودن بیش از اندازه هم می توانی بدون اینکه موضوعات مهم را نادیده بگیری زمان کافی برای لذت بردن اختصاص بدهی. تو مهارت ذاتی داری و می توانی زمانی هم که آشفته هستی فکرت را در لحظه حال متمرکز کنی. به جای آنکه افکارت را در همه جا پراکنده کنی با آماده شدن برای رویارویی برای اتفاقاتی که پیش می آید از تمرکزت هوشیارانه استفاده کن.

فال روزانه متولدین دی

برای شما سخت نیست که با احساسات خود ارتباط مداوم داشته باشید حتی اگر آنها کاملا طبق برنامه ریزی و انتظار شما پیش نمی روند. اما پیچیدگی روابط اخیر تان این توانایی را از شما سلب می کند و دیگر شما نمی توانید براحتی احساسات خود را مدیریت کنید. خوشبختانه نیازی نیست که برنامه تان را تغییر دهید. اگر بتوانید سیمای ظاهری تان را تغییر دهید دیگران شما را در یک وضعیت مثبت می بینند و این وضع شما را بهتر می کند.

فال روزانه متولدین بهمن

امروز زمانی که شما در یک مهمانی هستید، ممکن است احساس کنید مورد تحقیر واقع شده‌اید. طبیعت شما به گونه‌ای است که با قدری هیجان موافق هستید، اما وقتی که شما مسائل را تجزیه و تحلیل می‌کنید متوجه می‌شوید که در این جور مواقع باید ساکت بوده و آرامش خود را حفظ کنید. شاید شما الان به چیزهایی که انتظار دارید نرسید، پس باید انعطاف‌پذیر بوده و سعی کنید از چیزهایی که دارید راضی باشید.

فال روزانه متولدین اسفند

امروز فعالیتهایتان مطابق با خواسته‌تان پیش نمی‌روند. این سخن به معنی این نیست که شما کارمند بدی هستید؛ بلکه به خاطر این است که شما زیاد دوست ندارید رئیستان به شما امر و نهی کند. شما برای تعطیلات و مسافرت رفتن آمادگی کامل دارید و در نهایت شما می‌توانید ذهنتان را از مسئولیتهای قدیمی روزمره که شما را از دنیای تخیلاتتان دور می‌کند پاک کنید.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 158 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 0:27

۳۰۰۸۱۳

ایرانیان از قدیم آخرین چهارشنبه سال را گرامی می داشتند و آن را جشن می گرفتند.سه شنبه شب‌های آخر سال در گذشته ها حال و هوای دیگری داشت و این جشن و سرور با تنقلات، خوراکی و غذاهای مخصوص به خود همراه بود که تا به امروز استفاده از این غذاها مرسوم است،در ادامه به معرفی بخشی از این خوارکی ها می پردازیم:

آجیل چهارشنبه سوری

آجیل چهارشنبه سوری نشانه‌ای از یمن و شگونی است و البته مهم‌تر از همه سلامتی. ۷ جور میوه خشک و خوراکی با ترکیب کشمش، نخودچی، توت، انجیر، خرما زرد، قیسی و باسلوق. این آجیل که به آجیل گهنبار هم معروف است شامل هفت مغز یا میوه خشک است: پسته، بادام، سنجد، کشمش، گردو، انجیر و خرما.

اما فلسفه انتخاب این خوراکی‌ها و عدد ۷ هم برای خودش در سه شنبه آخر سال داستانی است. اولا که عدد ۷ از تعداد ستاره هفتگانه گرفته شده و نشانه‌ای از این ستاره ها سر سفره مردم است.به امید رونق بخشیدن به کارهای کسی که هر کدام از تنقلات را به دهان می‌گذارد. اما از نظر سلامتی هم انتخاب این میوه‌ها و خوراکی‌ها بی‌حکمت نیست. آجیل چهارشنبه سوری را برای سلامت اندام هفتگانه بدن این طور انتخاب کرده‌اند. در نگاه قدیمی‌ها مغز، قلب، کلیه، کبد، معده، روده و مثانه هفت عضو اصلی هستند که باید حسابی برای تقویت و سلامت آن‌ها به فکر بود. برای همین انتخاب آجیل‌های چهارشنبه سوری را هم به نیت سلامتی این اندام‌ها انتخاب کردند. کشمش برای تقویت قوای ذهنی، نخودچی برای کلیه، توت برای تقویت و سلامت قلب، خرما مقوی معده، انجیر برای کبد، قیسی برای پاکسازی روده‌ها و باسلوق برای سلامت مثانه.

پلوی چهارشنبه سوری

قدیمی‌ها شب چهارشنبه سوری پلوی معروفی داشتند به اسم «پلو هفت رنگ». داستان این است که پلو هفت رنگ از هفت جور پلو درست شده بود. ب پلوهایی مجزا از خرما، زیره، کشمش، شوید، عدس و لوبیا. البته بسته به توان مالی هر خانواده‌ای این پلو‌ها می‌توانست فرق کند. آلبالو پلو، سبزی پلو، رشته پلو و… هر کدام می‌توانستند انتخابی برای سفره هفت رنگ باشند. مهم فقط هفت جور پلو درست کردن بود و اما امروزه ایرانی ها بیشتر از رشته پلو و یا سبزی پلو استفاده می کردند.

آش چهارشنبه سوری

بیشتر مردم مناطق ایران در شب چهارشنبه آخر سال آش درست می‌کنند. بعضی‌ها هم در چهارشنبه آخر ماه صفر. بیشتر هم کسانی این آش را می‌پزند که بیماری در خانه دارند و شفای او را در سال جدید می‌خواهند. هنوز معلوم نیست که رسم خوردن آش در شب چهارشنبه سوری از چه زمانی وارد فرهنگ ایرانی‌ها شده است.

امروزه نیز مردم شهر‌های مختلف کشور در سه شنبه آخر سال آش‌های مختلفی می‌پزند. مازندرانی‌ها آش ترش دارند که ۷ میوه ترش توی آن است و اردبیلی‌ها هم آش میوه.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 140 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 0:23

۳۰۰۸۱۲

سازمان غذا و دارو از غیر مجاز بودن فرآورده آرایشی و بهداشتی انواع لاک وارداتی orly تولید آمریکا خبر داد.

به گزارش میهن فال به نقل از تسنیم، سازمان غذا و داور از غیر مجاز بودن فرآورده آرایشی و بهداشتی انواع لاک وارداتی orly تولید کشور آمریکا به دلیل عدم دارا بودن برچسب‌های مورد تائید سازمان غذا و دارو شامل برچسب فارسی نویس، اصالت، سلامت کالا و همچنین پروانه بهداشتی ورود کالا خبر داد.

این سازمان عنوان کرد با توجه به اینکه تقاضای شرکت درخواست کننده ورود این محصول آرایشی، برای ثبت منبع کارخانهORLY INTERNATIONAL INC کشور آمریکا با مخالفت روبرو شده است و فراورده فوق هیچگونه واردات رسمی نداشته است تمامی اقلام موجود در سطح عرضه این محصول غیر مجاز محسوب می‌شود.

براین اساس از تمام کسانیکه محصول نامبرده را در سطح عرضه مشاهده می‌کنند در خواست می‌شود مراتب را به نزدیک ترین معاونت غذا و داروی دانشگاه یا نیروی انتظامی اطلاع دهند تا اقدامات لازم در جهت جمع آوری این محصولات مشکوک به عدم مغایرت با ضوابط بهداشتی و سلامت انجام شود.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 137 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 0:23

۳۰۰۸۱۰

خاصیت اعجاب انگیز شیر شُتُر

امروزه نیز مشخص شده است که این ماده غذایی دارای پروتئین های محافظتی زیادی است که خاصیت ایمنی زایی، ضدباکتریایی و دارویی به آن می بخشد. شیر شتر به سبب وجود مواد مغذی و خواص درمانی، سرشار از آنتی بادی ها و ترکیبات ضدسرطانی است و به دلیل وجود انسولین بیشتر نسبت به شیر گاو، گزینه مناسبی برای افراد دیابتی، رژیم و حساس به لاکتوز است.

مطالعات نشان می دهد که این شیر دارای عوامل دارویی بسیار زیادی است. پروتئین لاکتوفرین در این شیر که ده بار بیشتر از شیر گاو بوده دارای خاصیت آنتی باکتریان و ضدویروسی و همچنین دارای قابلیت مبارزه با بیماری هایی مثل سرطان، آلزایمر، هپاتیت C، سل، زخم معده، دیابت و ایدز می باشد.

نتایج تحقیقات ما نشان می دهد که آنچه که اولیای گرامی و قرآن کریم و طب قدیم ایران بدان تاکید نموده اند با یافته های محققین جدید مطابقت کامل دارد.

با توجه به این که شتر در بیابان ها، مناطق کویری و به دور از آلاینده ها و مواد غیرطبیعی تغذیه می کند، می توان تولیدات این حیوان را به عنوان محصولات تمام ارگانیک برشمرد. به دلیل خواص بالای این شیر برخی از دانشمندان نام «طلای سفید بیابان» را برای آن مطرح کرده اند.

طعم شیر شتر مانند بقیه چهارپایان شیرین است ولی برحسب نوع گیاهان مصرفی در برخی مناطق اندکی تیز یا متمایل به شور می باشد. معمولا وقتی شتران از علوفه های سبز تغذیه می کنند، شیرشان شیرین است.

با توجه به کمتر بودن چربی شیر شتر نسبت به شیر گاو و گوسفند، می تواند بهترین جایگزین برای افرادی باشد که به شیر گاو حساسیت دارند و مصرف مداوم شیر شتر علاوه بر بهبود دیابت، کنترل فشار خون، گرفتگی عروق و پوکی استخوان در درمان بسیاری از بیماری های لاعلاج موثر است.

حتما بخوانید  آنچه در مورد جوش شیرین که نمی دانید

شیر شتر به دلیل مواد غذایی مفید، می تواند جایگزین خوبی برای سایر چربی های حیوانی باشد. مواد مغذی و ویتامین های شیر به حدی است که آن را یک غذای کامل و کافی به حساب می آورند. به همین دلیل سازمان جهانی غذا و دارو، شیر شتر را این گونه تعریف می کند: «یک لیوان شیر شتر معادل یک وعده غذایی کامل».

درمان بیماری ها با شیر شتر

بیماری های معدوی

شیر شتر به صورت محصولات تخمیری برای درمان زخم معده، بی نظمی های بدن، اسهال، یبوست، زخم ها و حتی برای افزایش قدرت باروری تخمدان هم به کار رفته است.

پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده اند: «به درستی که در شیر شتر برای کسانی که به سوءهاضمه مبتلا هستند، درمان است» و نیز می فرمایند: «در شیر شتر شفای اسهال است».

تحقیقات نشان داده است که در صورت مصرف هم زمان شیر شتر با شیمی درمانی، شیمی درمانی دارای نتایج بهتر و با اثرات جانبی کمتری خواهدبود.

دیابت

براساس پژوهش انجام شده در دانشگاه قاهره، مشخص شد که شیر شتر حاوی ترکیبی است که همانند انسولین عمل می کند. انسولین هورمون تنظیم کننده قند خون است و بیماران دیابتی به دلیل اختلالات هورمونی ناچارند منظم از این ماده استفاده کنند. تحقیقات زیادی نشان داده است که مواد موجود در شیر شتر باعث تنظیم قند خون بیماران می شود و می تواند به عنوان دارویی بدون عوارض جانبی استفاده گردد.

سل

در مطالعه ای که محققین در هند بر روی بیمارانی که به مدت ۷-۸ سال بیماری سل داشتند انجام دادند، رژیم غذایی شیر شتر به میزان یک کیلوگرم در روز به این بیماران تجویز کردند. در پایان آزمایش هیچ سرفه، دفع خلط، تنگی نفس و درد قفسه سینه در این افراد مشاهده نگردید.این نتایج نشان داد که شیر شتر می تواند اثرات مثبت و قابل توجهی در بیماران مبتلا به سل ایجاد کند.

حتما بخوانید  فواید شگفت انگیز نوشیدن آب که نمی‌دانید

احیای پوست و اثر ضد چروک

از شیر شتر می توان کرم تهیه نمود. کرم ساخته شده از شیر شتر می تواند به عنوان ماده ای مرطوب کننده مورد استفاده قرار گیرد. این محصول بر روی گروهی از افراد آزمایش شد. براساس این مطالعه وسیع، ظرف شش ماه، اثر مرطوب کنندگی یا سرخ کنندگی یا درخشان کنندگی پوست پس از استفاده از کرم شیر شتر ملاحظه گردید.

تقویت چشم

آشامیدن این شیر باعث تقویت چشم می شود و گاهی طبیبان سنتی دستور در چشم چکاندن این شیر را می دهند.

تنگی نفس و بیماری کبد

آشامیدن این شیر با شکر سرخ جهت رفع تنگی نفس و باز شدن گرفتگی ها و رفع خشکی کبد و از بین بردن ورم های سخت درون بدن مفید است و اخلاط ناموافق در کبد را از بین می برد و استسقای زقی و طبلی و اختلالات کبدی را از بین می برد.

موارد دیگر

شیر شتر علاوه بر کلیه موارد فوق برای بیماری های طحال، بواسیر، جاری شدن ادرار و حیض و نیز تقویت نیروی جنسی مفید است. در طب سنتی علاوه بر موارد ذکر شده، مصرف شیر شتر برای کبد چرب، اگزما، چربی های زیرپوستی، رفع بی اشتهایی و… توصیه می شود.

ویژگی های خارق العاده شیر شتر

با توجه به خواص بی نظیر شیر شتر می توان این ماده اعجازانگیز را در موارد دیگر نیز بررسی کرد. یکی از ویژگی های بارز شیر شتر، سرعت فساد پایین آن است.

به طوری که شیر شتر بدون وسایل سرمایشی، کیفیت خود را در دمای ۴ درجه به مدت ۱۲ روز و در دمای معمولی اتاق به مدت ۴۸ ساعت و حتی بیشتر نگه می دارد. این در حالیست که شیر گاو در دمای اتاق ظرف ۱۲ ساعت ترش می شود.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 157 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 0:23

سحر قریشی بازیگر کشورمان به دیدار نیلوفر خوش خلق در کافه وانیل در شهر لواسان رفته است.نیلوفر خوش خلق که این روزها بیشتر در کافه اش در لواسان حضور دارد, روز گذشته میزبان سحر قریشی بود.سحر قریشی نیز پس از دیدار با خوش خلق, عکس و متن زیر را در صفحه شخصی اش منتشر کرد.

♥♥♥

خوش خلق ترین نیلوفر دنیا

کافه وانیل با مدیریت نیلوفر جان خوش خلق در لواسان

انتهاى بلوار امام خمینى میدان بسیج
بلوار صحراى نارون خیابان صحراى نارون

تبلیغ سحر قریشی برای کافه وانیل /عکس

سحر قریشی در کنار نیلوفر خوش خلق

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 127 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 20:01

ازدید از خلیج هالونگ به معنای تجربه مناظر متفاوت و بکر از سواحل شنی طولانی، دریای زمردی رنگ و جزایر گوناگون است.هالونگ بای در لغت به معنای اژدهای نزول کرده یا نشسته است؛ هر چند این نام تا قبل از قرن ۱۹ در اسناد تاریخی ذکر نشده، اما داستان‌ها و افسانه‌های زیادی در مورد این نام بر سر زبان‌هاست. برخی می‌گویند در این منطقه مارماهی بزرگی زندگی می‌کرد که هر از گاهی سر از آب در می‌آورد و موجب وحشت مردم می‌شد و برخی دیگر هم اعتقاد دارند این نام‌گذاری به خاطر شکل ظاهری جزیره صورت گرفته است.

۷۲ ساعت در قطب گردشگری ویتنام

بازدید از خلیج هالونگ به معنای تجربه مناظر متفاوت و بکر از سواحل شنی طولانی، دریای زمردی رنگ و جزایر گوناگون است. سنگ‌های آهکی این منطقه در طول هزاران سال تغییر شکل داده‌اند و هر کدام زیبایی خاصی را جلوه‌گر می‌سازند. غارهای خلیج هالونگ هم هزاران راز در دل خود دارند. سفر به هالونگ به معنای کشف شگفتی‌های طبیعت است که دست نخورده مانده.

شگفتی‌های طبیعت در ویتنام

جزیره گردی

هالونگ نزدیک به دو هزار جزیره دارد که هر کدام از آنها دیدنی است و جاذبه‌های خاصی دارد. سه جزیره زیر را در سفرتان به این خلیج نباید از دست بدهید.

بلندترین جزیره

در جنوب شرق خلیج هالونگ، جزیره دائو بی(Dau Be) واقع شده که با ارتفاع حدودی ۱۳۹ متر بلندترین جزیره هالونگ محسوب می‌شود. صخره‌های شیب‌دار مانند سپری جزیره را در مقابل امواج بلند حفاظت می‌کند. این جزیره که به خاطر دریاچه با هام (Ba Ham) معروف است متشکل از سه حوضچه اقیانوسی است که از طریق یک غار باریک پر پیچ و خم به هم متصل شده است. در داخل غار با مناظر عجیب و غریبی روبرو خواهید شد. این جزیره همچنین خانه حیوانات مختلفی از قبیل میمون، سنجاب و خفاش است.

شگفتی‌های طبیعت در ویتنام

جزیره سیندرلا

جزیره کونگ تی(cong tay)  در بای تو لانگ بای قرار دارد و زیبایی افسانه مانند آن هر توریستی را مجذوب خود می‌کند. این جزیره را سیندرلای افسانه‌ای هم می‌نامند و خوشبختانه بخش اعظم آن دست نخورده و ناشناخته باقی مانده است.در بخشی از این جزیره هتل‌ها و رستوران‌هایی ساخته شده که برای استراحت می‌توانید به آنها سری بزنید. در کنار ساحل می‌توانید در ننوهایی که به درخت‌ها متصل است ساعت‌ها استراحت کنید یا کتاب بخوانید. این جزیره عجیب مکان فوق العاده‌ای برای بازیابی آرامش است.

شگفتی‌های طبیعت در ویتنام

گونه‌های دریایی

کونگ دو(Cong Do) در جنوب شرقی هالونگ بای واقع شده؛ یکی از زیباترین جزیره‌های منطقه که دریاچه نمک طبیعی آن امکان زیست گونه‌های بسیاری از موجودات دریایی از قبیل میگو، خرچنگ، ماهی و جلبک دریایی را فراهم کرده است. جنوب شرقی جزیره هنوز کارکرد قدیمی خود را حفظ کرده است؛ بندری تجاری که نقش کلیدی در بازرگانی و تجارت کشورهای خارجی دارد.

شگفتی‌های طبیعت در ویتنام

کمی هیجان

آرامش اولین حسی است که در هالونگ بای به توریست‌ها دست می‌دهد اما کشف ناشناخته‌های زیر زمینی هم هیجان لذت بخشی دارد.

کوه‌ مقدس

کوه‌های ین تو(Yen Tu) یکی از زیباترین مناظق ویتنام است که به عنوان مهد بودیسم در ویتنام شناخته می‌شود. مسافران هالونگ معمولا یک روز را در ین تو سپری می‌کنند تا از جاذبه‌های این منطقه استفاده کنند. اولین جاذبه این منطقه پل سنگی سرسبزی است که ۱۰ متر طول دارد و معماری زیبایی دارد. بنا بر افسانه‌ها زمانی که پادشاه منطقه تصمیم گرفت راهب شود اتفاقات بسیاری افتاد تا مانع او شود اما او بالاخره این معبد را برای بزرگداشت بهار در این سرزمین پایه گذاری کرد.

شگفتی‌های طبیعت در ویتنام

غار افسانه‌ای

غار تین کونگ (Thien Cung) معروف به کاخ آسمانی در جنوب هالونگ بای قرار دارد. این غار که ۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد ساختار پیچیده و شگفت انگیزی را در دل خود مخفی کرده است. گذر از صخره‌های ناهموار این غار کار آسانی نیست اما زیبایی آن به طرز شگفت انگیزی مدهوش کننده است. راهنماهای این غار برای شما از قصه‌ها و افسانه‌های گوناگونی که از این منطقه بر سر زبان‌هاست خواهند گفت. صخره‌های این غار به طور طبیعی تصاویری از ماهی‌ها، پرندگان و درخت‌ها به وجود آورده است که کشف آنها لذت بخش است.

شگفتی‌های طبیعت در ویتنام

غار شگفت‌انگیز

در داخل جزیره بو هون(Bo Hon) غاری وجود دارد که مشهور به غار شگفت انگیز است. فلسفه این نامگذاری بلافاصله بعد از ورود به آن مشخص می‌شود. شگفتی‌های طبیعی این غار به حدی است که باورنکردنی به نظر می‌رسد. ورودیه غار باریک و کوچک است اما چند قدم که جلوتر بروید فضای داخلی آن وسیع می‌شود.تصور اینکه طی کردن این مسیر کوچک شما را به قلب زیبایی‌های زیرزمینی می‌رساند کمی دشوار است اما فضای داخلی غار مانند فضای یک تئاتر بزرگ است؛ تئاتری که توسط مادر طبیعت ساخته شده است.

شگفتی‌های طبیعت در ویتنام

ساحل گردی

بخش اعظم مسافران هالونگ به دنبال ساحل‌های بکر این خلیج هستند؛ ساحل‌هایی با شن‌های سفید که آبی زمردی دریا را زیباتر می‌کنند.

ساحل سفید برفی

ساحل مین چو(Minh Chau) یک ساحل اختصاصی در کوانگ نین است. ویژگی منحصر به فرد این ساحل شن‌ها و ماسه‌های بکر سفیدی است که در این منطقه وجود دارد. این ساحل را سفید برفی هم می‌نامند. شن‌های این ساحل سفت و غیر چسبنده هستند.در ساحل مین چو انواع فعالیت‌های ساحلی از قبیل کمپینگ، کاوش در جزیره و خوابیدن روی شن‌ها زیر نور ماه انجام می‌شود که تمام آنها آرامش بخش است. در این جزیره انواع رستوران‌ها و کافه‌های مختلف وجود دارد که برای توریست‌ها جذاب است.

شگفتی‌های طبیعت در ویتنام

تجربه زندگی ماهیگیران

با ساحل گسترده‌ای از شن و ماسه‌های سفید و آبی شفاف دریا جزیره ترا کو یکی از زیباترین سواحل منطقه را به خود اختصاص داده است. تماشای زندگی روستاییانی که همه عمر خود را مشغول ماهیگیری هستند یکی از لذت‌های گردش در این جزیره است. اگر می‌خواهید غذاهای دریایی تازه را امتحان کنید هم باید حتما سری به این جزیره بزنید.

شگفتی‌های طبیعت در ویتنام

دو تکه سنگ عاشق

هالونگ با هزاران جزیره در اشکال مختلف و از جمله به دو سنگ رو بروی هم معروف است؛ سنگ‌هایی که یکی شبیه مرغ و دیگری شبیه خروس است و درست مقابل هم وسط آبی دریا قرار گرفته‌اند. این دو تکه سنگ نه تنها نماد هالونگ بلکه نماد عشق پر شور است.انگار صدها هزار سال است که این دو تکه سنگ خیره به هم عشق ابدی را در ذهن گردشگران زنده می‌کنند. شما می‌توانید قایقی کرایه و از وسط این دو سنگ عبور کنید.

شگفتی‌های طبیعت در ویتنام

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 137 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 20:01

انفجار مهیب خودروی بمب‌گذاری شده در مرکز آنکارا و در میدان «کیزلای» پایتخت ترکیه را لرزاند.

این انفجار در یک ایستگاه اتوبوس رخ داده و میزان تلفات تا کنون ۳۳ کشته و ۷۵ زخمی گزارش شده است.در حال حاضر نیروهای امنیتی به سرعت منطقه را محاصره کرده و خودروهای امدادی نیز در حال رسیدن به محل وقوع انفجار هستند.

این دومین انفجار در آنکارا در یک ماه گذشته است.دو روز پیش نیز سفارت آمریکا در ترکیه، به اتباع خود هشدار داده بود که احتمال حمله تروریستی در آنکارا وجود دارد.

بنا به اعلام منابع خبری، سفیر استرالیا در ترکیه نیز در ۲۰ متری انفجار حضور داشته و تاونسته جان سالم به در ببرد.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 142 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 20:01


 

درفرصتی مناسب یک استکان ابغوره بخورید…و۵۰ ثانیه صبرکنید…شما بااین تست رایگان و دردسترس همه می توانید خودتان را چکاپ کنید

پس بعد از خوردن آبغوره کمی صبر کنید تا مایع داخل لیوان خود را به معده و بدن شما برساند…و آن گاه این تغییرات را در خودتان بررسی کنید:

• اگردهانتان آب افتاد: قندتان بالاست

• اگر دهانتان خشک شد: مشکل کبدی دارید

• اگردهانتان کف کرد یا چسب‎ناک شد :چربی خون دارید

• اگر سر درد گرفتید: اختلال فشار خون دارید.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 160 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 18:34

۳۰۰۸۰۵

خواننده موسیقی پاپ کشورمان تاکید کرد اوضاع جسمانی پدرش، حسین خواجه امیری (ایرج) مناسب است و وی در سلامتی به سر می برد.

احسان خواجه امیری خواننده موسیقی پاپ کشورمان توضیح داد: متاسفانه نقل قول ها و مطالبی به صورت شایعه در برخی از صفحات و شبکه های مجازی مبنی بر درگذشت پدرم منتشر شده که بنده تمامی این اخبار را به طور کامل تکذیب و اعلام می کنم که حال پدرم خوب است و ایشان در سلامتی کامل به سر می برند.

این خواننده پاپ ضمن تشکر از علاقه‌مندانی که پیگیر اوضاع جسمانی پدرش هستند، افزود: از همه طرفداران و دوستدارانی که همواره تلاش می کنند با دامن نزدن به شایعات در آرام کردن فضا به همه اهالی موسیقی کمک کنند، قدردانی می کنم و از خداوند مهربان برای همه هنرمندان پیشکسوت موسیقی آرزوی سلامتی دارم.

حسین خواجه امیری (ایرج) از جمله هنرمندان پیشکسوت عرصه موسیقی است که چندی پیش در بیمارستان بستری شد و بعد از انجام معالجات لازم از بیمارستان مرخص شد.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 132 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 18:34

ترانه علیدوستی بازیگر سینمای ایران، عکسی از خود و نوزادی که نقش امید دیوان‌سالار را در سریال “شهرزاد” دارد، منتشر کرد.

۳۰۰۸۰۸

این بازیگر زن نوشت: سلفی من و همبازی محبوبم. فدات بشم که اینقدر تو خوش اخلاق و لطیف بودی.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 122 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 18:34

۰۰۰۷۶۱۲۹۶۹

پدری با دو فرزند کوچکش مشغول قدم زدن در پیاده رو بود.

پسر بزرگتر پرسید: پدر جان ما چرا اتومبیل نداریم؟

پدر گفت: من یک پدر زن ثروتمند پیر دارم، اگر او فوت کند، ثروتش به مادر زن من خواهد رسید، پس از آنکه مادر زنم هم مرد، ثروت او به ما رسیده و من خواهم توانست که یک ماشین برای خودمان بخرم.

پسر کوچک، پس از شنیدن حرف پدر گفت: پدر جان، من پهلوی شما خواهم نشست.

پسر بزرگتر با ناراحتی جواب داد : تو باید عقب بنشینی، جای من در جلو می باشد.

دو برادر ناگهان شروع به دعوا و کتک زدن همدیگر کردند.

حتما بخوانید  از میان توانایی های زیر دوست دارید کدامیک را داشته باشید؟

پدر که خیلی عصبانی شده بود، گفت: بیایید پایین ،بچه های بی تربیت.

تقصیر من است که شما را سوار ماشین کرده ام.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 137 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 0:49

۳۰۰۷۹۸

سلسله مباحث تفسیری استاد قرائتی را با موضوع «تفسیر قطره ای» منتشر می کند. در میان اقوام و ملل مختلف، رسم است که کارهاى مهم و با ارزش را به نام بزرگى از بزرگان خویش که مورد احترام و علاقه ى آنهاست، شروع مى کنند تا آن کار میمون و مبارک گردد و به انجام رسد. البتّه آنان بر اساس اعتقادات صحیح یا فاسد خویش عمل مى کنند. گاهى به نام بت ها وطاغوت ها وگاهى با نام خدا و به دست اولیاى خدا، کار را شروع مى کنند. چنانکه در جنگ خندق، اوّلین کلنگ را رسول خداصلى الله علیه وآله بر زمین زد. بحار، ج ۲۰ ص ۲۱۸٫

«بسم اللَّه الرّحمن الرّحیم» سر آغاز کتاب الهى است.

«بسم اللَّه» نه تنها در ابتداى قرآن، بلکه در آغاز تمام کتاب هاى آسمانى بوده است. در سر لوحه ى کار و عمل همه ى انبیا «بسم اللَّه» قرار داشت.

وقتى کشتى حضرت نوح در میان امواج طوفان به راه افتاد، نوح علیه السلام به یاران خود گفت: سوار شوید که «بسم اللَّه مجریها و مرسیها»

یعنى حرکت و توقّف این کشتى با نام خداست. هود، ۴۱٫

حضرت سلیمان علیه السلام نیز وقتى ملکه سبا را به ایمان فراخواند، دعوتنامه خود را با جمله ى «بسم اللَّه الرّحمن الرّحیم» آغاز نمود. نمل، ۳۰

حضرت على علیه السلام فرمود: «بسم اللَّه»، مایه برکت کارها و ترک آن موجب نافرجامى است. همچنین آن حضرت به شخصى که جمله ى «بسم اللَّه» را مى نوشت، فرمود: «جَوِّدها» آنرا نیکو بنویس. کنزالعمّال، ح ۲۹۵۵۸

بر زبان آوردن «بسم اللَّه» در شروع هر کارى سفارش شده است؛ در خوردن و خوابیدن ونوشتن، سوارشدن بر مرکب ومسافرت وبسیارى کارهاى دیگر. حتّى اگر حیوانى بدون نام خدا ذبح شود، مصرف گوشت آن حرام است و این رمز آن است که خوراک انسان هاى هدف دار و موحّد نیز باید جهت الهى داشته باشد.

در حدیث مى خوانیم: «بسم اللَّه» را فراموش نکن، حتّى در نوشتن یک بیت شعر. و روایاتى در پاداش کسى که اوّلین بار «بسم اللَّه» را به کودک یاد بدهد، وارد شده است. تفسیربرهان، ج ۱، ص ۴۳٫

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 109 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 0:49

 

جملاتی که نباید به پسر بچه‎ها گفت

در اینجا لیستی از جملاتی آورده شده است که اغلب به پسران خود می‌گوییم، درحالی‌که نباید تلاش کنیم تا این‌گونه پیام‌های بی‌مفهوم را به پسران خود آموزش دهیم.

مردها گریه نمی‌کنند

این مورد در بالای لیست شما قرار دارد. نه‌تنها گفتن این حرف درست نیست و به‌گونه‌ای تبعیض جنسی است بلکه گفته‌ای نامناسب و ناسالم است. گریه روشی سالم و مناسب برای آزاد کردن ترس، ناراحتی و غم فرد است و اگر ما به آن‌ها القا کنیم که نباید گریه کنند ممکن است به شخصیتشان آسیب وارد نماییم.

مثل دخترها رفتار نکن

ما باید متوجه باشیم در زمانی زندگی نمی‌کنیم که جامعه قوانین قدرتمندی داشت که برای کارهایی که دختران یا پسران می‌توانستند انجام دهند تبعیض می‌گذاشت.

مثل پدرت باش

تأکید شما نباید روی درست کردن یک نسخه‌ی کوچک‌تر از پدر یا هر فرد دیگری باشد. به‌جای آن تلاش کنید کودک خود را تشویق نمایید که فردی خاص و منحصربه‌فرد باشد.

اگر کسی شروع به دعوا کرد توهم با او دعوا کن

دو کار اشتباه باعث یک کار صحیح نمی‌شوند. هیچ‌کدام از ما دوست نداریم ببینیم که کودک ما مرتباً در حال دعوا باشد. نباید پسر خود را ترغیب کنید که برای دعوا دستان خود را بلند کند، حتی اگر این کار برای دفاع از خود در حیاط مدرسه باشد.

پسرها باید محکم و خشن باشند

اگرچه ما هنوز واکنش‌ها و رفتارهای کلیشه‌ای زیادی را می‌بینیم، اما افرادی هستند که متوجه می‌شوند برخی از آسیب‌پذیری‌ها مردم را به هم نزدیک‌تر می‌کنند. بهتر است به پسر خود یاد بدهیم که باید انسان باشد و نیازی نیست به خود فشار وارد کند تا تظاهر نماید که مانند صخره سخت است.

پسرها نیازی نیست احساسات خود را بروز دهند

یادگیری بیان آزادانه و راحت احساسات یکی از چیزهای باارزشی است که اگر ما در یک‌راه بامعنی و باهدف زندگی خود را با دیگران در شریک شویم می‌توانیم آن را یاد بگیریم. اگر کاری کنیم که پسر ما تصور کند بیان احساسات موضوعی نیست که بخواهد به آن فکر کند به‌جای آنکه به او خوبی کرده باشیم به شخصیتش آسیب‌زده‌ایم.

همه‌ی دخترها یک پسر پولدار را دوست دارند

مشکلات زیادی در این طرز فکر وجود دارد. اگر از کلماتی مانند همه یا هیچ‌کس برای هر موضوعی استفاده کنید به رشد کودک خود کمک نکرده‌اید. این طرز گفتار سبب استمرار یک طرز فکر کلیشه‌ای در او شده و به‌جای آنکه شما را در کنار یکدیگر نگه دارد از هم دور می‌کند. بهتر است فکر کنید این طرز فکر چه زمانی وارد ذهن شما شد و حالا که بزرگ‌تر شده‌اید آیا هنوز هم به این نصیحت منفی خود اعتقاددارید؟ شاید متوجه شوید با برخی از این تصاویر منفی جنسیتی خودتان بزرگ‌شده‌اید، حتی بدون اینکه واقعاً در زندگی آن را حس کنید.

پول بیشتر بهتر است

با آموزش دادن به پسرانمان که ارزش یک مرد به میزان دارای اوست به ارزش‌های دیگر توجه نکرده و به آن‌ها بها نداده‌ایم. اما بهتر است به او یاد بدهیم چگونه مستقل شده و به جامعه خدمت کند. همچنین به او کمک کنیم تا ارزش را در چیزهایی به‌جز پول و مادیات بداند.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 139 تاريخ : يکشنبه 23 اسفند 1394 ساعت: 23:10

۰۰۰۷۶۱۲۹۷۰

منشأ و زمان پیدایش چهارشنبه سوری دقیقاً مشخص نیست. اما در ایران باستان، روز چهارشنبه آخر سال نحوست داشته است و برای رفع نحوست، آتش را که مظهر فروغ ایزدی بوده است روشن می کردند و از روی آن می پریدند.

با ورود اسلام به ایران تا قبل از انقلاب اسلامی، این مراسم پابرجا ماند؛ چون آتش در اسلام جزو مطهرات است و هرچیز ناپاکی که در آتش بسوزد پاک و طاهر می شود. از طرفی، اعراب هم چهارشنبه را نحس می دانند و نحوست این روز را به وسیله ی افروختن آتش رفع می کنند.

ایرانیان باستان اعتقاد داشتند که نباید چرک و آلودگی سال کهنه را تحویل نوروز دهند و چون رفع همه آلودگی ها با شستشو برای آنها ممکن نبود، علاوه بر آب به عنصر آتش نیز روی می آوردند و چون آتش را نیز مظهر و عامل پاکی می دانستند، با آتش زدن هیزم به از بین بردن لوازم غیر قابل استفاده و ضدعفونی کردن محل زندگی خود می پرداختند. ضمن این که برافروختن شعله ها همراه با دود، حشرات را نیز از بین می برد.

اما امروزه معمولاً مراسم اوستاخوانی در خانه‌های زرتشتیان برقرار است و هفت نوع میوه خشک مثل کشمش، انجیر، بادام، خرما،‌توت و پسته به مهمانان می‌دهند. هفت میوه خشک زرتشتی‌ها شباهت زیادی به آجیل چهارشنبه‌سوری دارد که خوردنش در این شب واجب است. در بسیاری از شهرها آش ترشی هم به نام این شب با چند نوع سبزی درست می‌شود.

آئین های کهن جشن چهارشنبه سوری را می توان بدینصورت نام برد:
فال گوش ایستادن: که در این مراسم که در آن دختران جوان نیت می‌کنند، پشت دیواری می‌ایستند و به سخن رهگذران گوش فرا می‌دهند و سپس با تفسیر این سخنان پاسخ نیت خود را می‌گیرند.

قاشق‌زنی: در این رسم دختران و پسران جوان چادری بر سر و روی خود می‌کشند تا شناخته نشوند و به در خانهٔ دوستان و همسایگان خود می‌روند. صاحبخانه از صدای قاشق‌هایی که به کاسه‌ها می‌خورد به در خانه آمده و به کاسه‌های آنها آجیل چهارشنبه سوری، شیرینی، شکلات، نقل و حتی پول می‌ریزد.

هر ناحیه از ایران براساس تفکیک منطقه‌یی خود برای این جشن آداب و رسوم خاصی دارد که این آداب و رسوم براساس فرهنگ و مناسبات قومی و قبیله آن منطقه تعریف می شود ما دراین گزارش براساس تفکیکی منطقه ای به شرح این آداب و رسوم پرداخته ایم:

استان آذربایجان شرقی

تبریزی ها در شب چهارشنبه سوری به روی هم آب یا گلاب می پاشند و معتقدند آب پاشیدن، زندگی را با سعادت قرین می کند. از دیگر رسوم ضروری این شب، فرستادن خُنچه از منزل داماد به منزل عروس است.

استان آذربایجان غربی

خانواده های ارومیّه ای در این شب به خانه ی مسن ترین فرد فامیل می روند و به خوردن آجیل سرگرم می شوند. آجیل حتماً باید از هفت نوع خوراکی تهیه شود. این هفت نوع می تواند از بین خوراکیهای زیر باشد: انجیر، کشمش، مویز، خرما، توت خشک، فندق، بادام، گردو، سنجد، نخودچی، آب نبات، تخمه بدون نمک، باسلق، برنجک(برنج بوداده) برگه هلو، برگه زردآلو وگندم برشته. کسی که مرادی و حاجتی دارد، باید تقسیم آجیل را به عهده بگیرد تا مرادش برآورده شود.

استان اردبیل

در مغان، مردم پیش از طلوع آفتاب روز چهارشنبه، دسته جمعی به کنار رودخانه می  روند، آتشی بر می افروزند و جوانان در آنجا به سوارکاری می پردازند و هنگام بازگشت، زنان ظرف هایشان را از آب رودخانه پر می  کنند و به خانه می آورند و آب آن را به دور و برخانه می پاشند.

استان بوشهر

بوشهری ها پس از آتش افروزی در خانه  هایشان و پریدن از روی آن، باقایق از روی آب می گذرند و معتقدند با این کار نحسی این شب از بین می رود.

استان خراسان

در خراسان مراسم کوزه شکستن به این طریق است که درون کوزه های کهنه مقدار نمک که علامت شور بختی است و مقداری ذغال که علامت سیاه بختی است و یک سکه کم ارزش پول می ریزند و تمام افراد خانواده آن را به دور سر می چرخانند و آخرین نفر کوزه را از پشت بام به کوچه پرت می کند.

استان سیستان و بلوچستان

در سیستان مردم گونی، پتو و نمد کهنه را به صورت گلوله در می آورند و آن را در غروب آخرین چهارشنبه سال، آتش می زنند و معتقدند که نحوست این شب با این عمل از بین می رود.

استان فارس

در شیراز برای گشودن بخت دختران در شب چهارشنبه سوری به سعدیه می روند و از آب استخر سعدیه بر سر وروی دختران می  ریزند. زنان نیز با ریختن این آب به روی خود، معتقدند که مهرشان در دل شوهر بیشتر می شود. در این شب زنان برای برآورده شدن حاجاتشان زیر منبر مسجد جامع شهر دعا می خوانند و پس از دعا خواندن، حلوا و آش می پزند.

استان کردستان

مردم کردستان مخصوصاً روستائیان، دسته جمعی به صحرا و کنار چشمه سارها می روند و پس از مدتی که به شادی و پایکوبی و کشتی گرفتن گذراندند، هنگام مراجعت به خانه، هرکسی مقداری سنگریزه جمع می کند و بدون آنکه به پشت سرخود نگاه کند، سنگریزه را از روی شانه به عقب پرتاب می کند و بدین ترتیب بلا و آفت را از خود دور می سازد.

از دیگر مراسم این شب، شال اندازی است که عده ای از جوانان بالای پشت بام خانه  ها و کنار درها و پنجره های همسایگان و ثروتمندان می روند و ضمن خواندن سرود و تصنیف، از دریچه ای، شال را آویزان می کنند. اهل خانه هدیه ای را به شال می بندند که معمولاً سکه، تخم مرغ، شاخه نبات، کله قند، جوراب یا نخودچی و کشمش است.

استان گیلان

در روستاهای اطراف رشت، غروب شب چهارشنبه سوری، در پنج منطقه پوشال برنج را با فاصله کنار هم می چینند، سپس آنها را آتش می زنند و برای دفع چشم زخم، اسپند در آتش می ریزند و افراد هرخانواده از بزرگ به کوچک، سه مرتبه از روی آن می پرند.

استان لرستان

در این شب در خرم آباد هیزم را به هفت دسته تقسیم می کنند و با فاصله های معینی در یک ردیف می چینند و آتش می زنند.

استان مازندران

در روستاهای مازندران در شب چهار شنبه سوری، علاوه برکشتی گرفتن و اسپند دودکردن، انواع آشها پخته می شود از جمله «آش هفت ترشی» که از هفت نوع سبزی و هفت نوع ترشی و هفت نوع حبوبات در آن استفاده می شود.

استان مرکزی

در این استان، علاوه بر مراسم آتش بازی، برای آمرزش اموات مقداری خرما یا شکر پنیر تهیه و یا حلوا درست می کنند و سرگذر می ایستند و به عابران تعارف می  کنند. هر رهگذر وظیفه دارد یک دانه بردارد و قبل از خوردن، برای آمرزش اموات خیرات دهنده، حمد و سوره ای بخواند و سپس خوراکی را بخورد.

استان تهران

در تهران قدیم، بوته‌های خشک را از بیابان‌های اطراف جمع می‌کردند و با شتر به شهر می‌آوردند و در محلات مختلف می‌چرخاندند. پس از غروب خورشید، بوته‌های خشک و اسباب و اثاثیه کهنه و شکسته‌ای را که پس از خانه‌تکانی بیرون گذاشته شده بود جمع می‌کردند و با آنها آتشی درست می‌کردند که همه باید از روی آن می‌پریدند و می‌خواندند: «سرخی تو از من، زردی من از تو».

فشفشه و هفت‌ترقه هم بود اما از بمب‌ها و نارنجک‌های دستی که نوجوانان امروزی می‌سازند و با انفجار آنها شیشه‌های ساختمان‌ها به لرزه می‌افتد، خبری نبود.

سایت تفریحی سرگرمی...
ما را در سایت سایت تفریحی سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار pride بازدید : 142 تاريخ : يکشنبه 23 اسفند 1394 ساعت: 23:10